Głównym zadaniem gazetki promocyjnej jest pokazanie towarów, które są osiągalne w sklepie. Gazetka promocyjna zależnie od sieci prezentuje od kilku, do kilkudziesięciu najlepszych ofert z danego asortymentu. Jest to najobszerniejsze źródło informacji o towarach promocyjnych w komunikacji między placówkami handlowymi, a konsumentami. Odznacza się to przeważnie bardzo mocną i bogatą grafiką która podkreśla wyjątkowość akcji.
Jeżeli ta kwestia jest według Ciebie na tyle ważna, że chcesz zgłębić ją też pod innym kątem, więc potrzebne Ci analogiczne wiadomości, to więcej znajdziesz w treści (https://www.bhpprofesjonalnie.pl/).
Zabieg ten ma na celu odróżnić ją od zwykłych akcji promocyjnych.
Gazetki reklamowe zapełnione są towarami najróżniejszych marek i różnych wytwórców. Dążeniem gazetki reklamowej jest zapewnienie nowych kupujących o programie lojalnościowym, a stałych nabywców o nowinkach i akcjach specjalnych z tym programem powiązanych. Gazetki są źródłem informacji o obowiązujących promocjach. Gazetki reklamowe są wygodnym nośnikiem wspomagającym dokonanie decyzji zakupowych. Gazetki bardzo dużą rolę odgrywają w przypadku marketów które oferują elektronikę użytkową,ponieważ klienci chętnie korzystają z promocji. Jako element informacji firmy z nabywcami gazetka promocyjna jest strategicznym składnikiem działań marketingowych.
Reklamy z powodu niskiej ceny w porównaniu z innymi narzędzi marketingowych są bardzo tanie. Oprócz tego ze względu na swój kształt są w stanie przekazać znacznie więcej treści.