Jesteś pasażerem, ale czy wiesz, jakie prawa Ci przysługują? Trzeba o nich wiedzieć, aby nie zostać oszukanym

Czy orientujesz się jakie są prawa pasażera w ruchu lotniczym? W zakresie odmowy przyjęcia na pokład lub anulowania lotu? To niezwykle istotne kwestie, ponieważ mogą się przydarzyć każdemu z nas. Warto wiedzieć, jakie prawa nam się należą, by egzekwować je świadomie. Regulacja określa, jaka jest odpowiedzialność sprzedawcy biletu, i nie jest ważne, czy jest to lot rejsowy czy czarterowy. Zastosowania nie mają tu też pozostałe czynniki, takie jak to, czy bilet nabyliśmy bezpośrednio w biurze podróży a może sprzedały nam go linie lotnicze. Co jeszcze trzeba wiedzieć?

pasażerowie

Autor: Denis Bocquet
Źródło: http://www.flickr.com
Może się zdarzyć, że na pokładzie samolotu nie ma miejsca dla wszystkich, którzy posiadają przecież zakupiony bilet. Tak się zdarza, gdyż linie lotnicze doskonale wiedzą o tym, iż wielu pasażerów w ostatniej chwili rezygnuje z lotu. I właśnie, by uniknąć wolnych miejsc na pokładzie, bukują więcej niż wymaga tego sytuacja biletów. Jednocześnie, jak do odprawy zgłosi się większa ilość pasażerów niż jest miejsc w samolocie zaczyna się problem, gdyż przewoźnik oczywiście nie może wpuścić wszystkich na pokład.

Najczęściej tego typu problem rozwiązuje się w ten sposób, iż osoba, która miała kupiony bilet w niższej, ekonomiczne klasie zostaje przeniesiona do wyższej klasy – biznesowej. W takiej sytuacji nie ma mowy o ewentualnych dopłatach, ponieważ otrzymujemy lepsze miejsca. Zaś gdy ktoś nas przenosi z wyższej do gorszej klasy, to należy się nam odszkodowanie, płatne w ciągu siedmiu dni. Może się zdarzyć, iż takie przesunięcia między klasami nie będą wystarczające. Co wtedy? Przewoźnik powinien

pasażerowie

Autor: enjosmith
Źródło: http://www.flickr.com

wzywać ochotników spośród pasażerów, którzy postanowią zrezygnować z lotu – Fly and I. Takie osoby zyskują prawo (więcej na ten temat tutaj) do zwrotu ceny biletu.

Niekiedy nie ma ochotników, więc przewoźnik może rozmaicie kusić, na przykład zaproponować różne korzyści. Skoro i to nie będzie działać, to przewoźnik posiada prawo anulować Twój lot. Taka odmowa jednocześnie sprawia, że masz zapewniony zwrot ceny zakupionego biletu, prawo do opieki, a również dostajesz odszkodowanie za niemożność kontynuowania podróży. Co więcej korzystnie wiedzieć, że przewoźnik posiada obowiązek, by zagwarantować lot w pierwszej kolejności osobom o obniżonej sprawności w chodzeniu czy dzieciom podróżującym bez opieki rodziców. Pamiętajmy więc, iż cokolwiek się zdarzy zawsze mamy prawa, o które powinniśmy zabiegać. Być może nigdy się nie wydarzy, iż będziemy w tego typu sytuacji, ale kto wie, więc warto być zabezpieczonym.
Otagowany , , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*