O co chodzi z tym public relations?

Branża marketingowa pojawiła się kilkadziesiąt lat temu, dziś cieszy się największą popularnością. Mimo to ciągle wiedza zwyczajnych ludzi o tej dziedzinie jest słaba. Ludzie nie mają pojęcia, czym tak naprawdę zajmuje się agencja public relations. Wielu łączy pojęcie PR z klasyczną reklamą, lub, co jest straszne, z propagandą.

Spotkania biznesowe

Autor: SCA Svenska Cellulosa Aktiebolaget
Źródło: http://www.flickr.com

Naczelnym zadaniem, jakie wykonuje każda agencja public relations, jest wykreowanie relacji pomiędzy konkretnym podmiotem (na przykład marką) a publicznością (np. klientami). Należy pamiętać, że klasyczny przekaz marketingowy jest porozumiewaniem się jednostronnym. Firma lub podmiot polityczny wysyłają reklamę, a publiczność ją „odbiera”. Nie działa w tym działaniu komunikacja obustronna. Kluczowym aspektem PR zaś jest właśnie śledzenie komunikatów publiczności i reagowanie. Plany, jakie bierze na siebie agencja public relations, mają jeden ważny cel – budowanie wizerunku przedsiębiorstwa poprzez prowadzenie efektywnej i pozytywnej relacji z odbiorcami (klientami itp.).

We współczesnym świecie ekonomicznym i politycznym agencja PR (odwiedź PR Time) jest konieczna jak tlen. Odbiorcy przekazów marketingowych pragną utrzymywać relacje z marką. Jest to efekt gigantycznej popularności internetu oraz portali społecznościowych. Współcześni ludzie zdają sobie sprawę z tego, że mogą na bieżąco oceniać kroki wszelkich firm i chcą, żeby ich oceny były doceniane. Żadne przedsiębiorstwo, które puszcza mimo uszu głosy swoich klientów, upubliczniane dzięki nowoczesnym technologiom, nie wygra na współczesnym rynku.

Firmy i partie doskonale o tym wiedzą i z tej przyczyny opłacają fachowców od PR, których funkcją jest obserwowanie głosów zwrotnych i odpowiednie reagowanie. Poza tym zadaniem piarowców jest też aktywne tworzenie i wzmacnianie związku firma-klient poprzez oferowanie ciekawych konkursów, dostosowywanie oferty do żądań i działalność dobroczynna.
Otagowany , , , , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


*