„Panie Pilocie, dziura w samolocie”, czyli tematyka z serii jakie prawa przysługują pasażerowi linii lotniczych

Większość z nas organizując podróże, bądź wyjazdy służbowe wybiera lot samolotem. Średnio jest to najlepiej wyposażony i najszybszy środek transportu. Jednakże czy jak kupujecie bilet lotniczy znacie prawami jakie wam przysługują? Męczące popołudnie w pracy bądź też podróż tramwajem na uniwersytet wystarczy, aby wejść na stronę internetową linii lotniczych i sprawdzać w jakiej cenie są bilety. Ostatnio jest to popularny obraz, ponieważ bilety szczególnie last minute są niedrogie.

samolot na pasie startowym

Autor: Richard, enjoy my life!
Źródło: http://www.flickr.com
Przywileje, które będę chciała przedstawić obowiązują klientów podróżujących w granicach krajów Unii Europejskiej oraz pasażerów kursujących z lotniska, które znajduje się na terytorium Unii do innych krajów lub też podróżujących do Unii Europejskiej z innych krajów przewoźnikiem wspólnotowym (poznaj szczegóły).

Czy podoba Ci się opisywany tekst? Jeśli tak, to przeczytaj jeszcze szczegóły w serwisie adwokat Zabrze, gdyż one też mogą okazać się dla Ciebie niezwykle interesujące.

Pamiętajmy, że kupując bilet konkretnego firmy linii lotniczych, ma on na celu zadbać o pasażerów w razie anulowania lotu, odmowy wejścia na pokład pomimo chęci podróżnika lub też znacznego opóźnienia lotu.

Przewoźnik powinien zapewnić wtedy wyżywienie i płyny, dwie rozmowy telefoniczne, możliwość wysłania e-maila, faksu czy też nocowanie w hotelu i przejazd pomiędzy lotniskiem a hotelem. Możemy się wnioskować o odszkodowanie za opóźniony lot. O pomoc możemy zgłosić się do specjalistycznych firm zajmujących się pozyskiwaniem zwrotów pieniędzy za szkody pasażerów. Takim przedsiębiorstwem jest m.in. AirCashBack. Wartości odszkodowań są ustalone z góry uwarunkowaniami prawnymi. W indywidualnych sytuacjach decyduje przestrzeń pomiędzy portem wylotu a portem docelowym. W przypadku kiedy na przykład nastąpiło opóźnienie lotu, które spowodowało zwłokę w dotarciu do miejsca docelowego o minimum 3 godziny, odmowy przyjęcia na pokład samolotu lub anulowany lot należy się podróżnikowi 250 euro dla lotów na dystansie 1500km.

Znaczną przesłanką w postępowaniu o zwrot pieniędzy jest czas opóźnienia, minimalny czas spóźnienia by móc starać się o odszkodowanie to 3 godziny od terminowego dotarcia do miejsca docelowego. Jednakże są odstępstwa od reguły, które wyłączają możliwość ubiegania się o zwrot pieniędzy. Do najczęściej występujących należą: niekorzystne warunki atmosferyczne, zamieszki np. w Egipcie, czy demonstracje pracowników lotniska. Postępowanie może trwać nawet do 7 miesięcy . Prawa pasażera to istotny aspekt, który powinien znać każdy klient linii lotniczych. Gdy coś się wydarzy, a my nie będziemy walczyć o przysługujące nam przywileje, to możemy mieć żal do siebie, w końcu „nieznajomość prawa szkodzi.
Otagowany , , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


*