Innowacyjne rodzaje reklamy

W dobie XXI wieku tradycyjne odmiany marketingu odchodzą do lamusa. Ulotki wrzucane do skrzynek na listy, ogłoszenia w periodykach przestały wystarczać. Jak dowodzą badania, obraz ruchomy jest współcześnie najodpowiedniejszym źródłem reklamowym, który wpływając na zmysły daje znakomity rezultat. Reklama multimedialna jest to pokaz spotów marketingowych za pomocą cyfrowego obrazu.

Treść reklamowa emitowana jest w postaci wysokiej jakości filmu na

wnętrze autobusu

Autor: shrinkin’violet
Źródło: http://www.flickr.com

monitorach LCD. Mogą to być przekazy marketingowe, informatory, wiadomości i inne rodzaje informacji. Innowacyjność takiego podejścia stanowi bliską konkurencję dla tradycyjnych nośników reklamy, jak: afisze, ulotki, słupy ogłoszeniowe.

Wyższość reklamy w autobusie nad innymi rodzajami reklam wiąże się ze szczególną, gdyż przymusową sytuacją w jakiej znaleźli się pasażerowie. Są ograniczeni zarówno przestrzennie, jak i czasowo. Trudno może im być wygenerować należytą ilość skupienia aby skoncentrować się na przykład na książce, ale zarazem pragnąc zabić czas wypatrują ciekawiącego medium, które przyciągnąć by mogło ich wzrok na czas podróżowania.

Postawienie na reklamę przy użyciu ekranów LCD gwarantuje przedstawienie reklamy nadzwyczaj wielkiemu gronu adresatów (przykładowo w Krakowie każdy z autobusów w ciągu siedmiu dni, wozi 20-30 tysięcy pasażerów) (reklama w komunikacjimedas-media). Użycie autobusów i tramwajów jeżdżących po gęsto zaludnionych ulicach największych miejscowości, pozwala na dojście do setek tysięcy potencjalnych klientów.

Skuteczność takiej reklamy zapewnia częstość jak również cykliczność powtarzanych treści. Reklama w autobusie może być żywa i

Reklama zewnętrzna

Autor: Jan Tik
Źródło: http://www.flickr.com

kolorowa co skutecznie przyciąga uwagę obserwatora, np. – rozgłos w komunikacji. Dodatkowo wzrok przyciągają wyświetlane aktualności lokalne, z kraju, i prognoza pogody, ciekawostki itp..

Niezmiernie ważnym aspektem jest też fakt, iż reklama w autobusie jako jedna z niewielu dociera do nabywców w momencie znacznej chłonności umysłu, gdy nigdzie się nie spieszą i nie mają nic innego do zrobienia niż spoglądać w monitor LCD i odczytywać emitowane na nim informacje. Mało tego, ewentualny nabywca nie może wyłączyć wyświetlanej reklamy co jeszcze wzmacnia skuteczność tego typu działań marketingowych. Dobrze skonstruowana reklama w autobusie ma duże szanse być skuteczną pod warunkiem, że nie będzie nazbyt nachalna.

Otagowany , , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


*