Czym jest reklama zewnętrzna? Jakie ma zastosowanie, jakie są jej typy i w jakim miejscu najlepiej pasuje?

Reklama zewnętrzna lub inaczej reklama uliczna jest czasami określana po prostu „poza domem”. Tego typu reklama z wykorzystaniem digital signage to także rodzaj takiego typu reklamy, jednak w tym przypadku stosuje się wizualną elektroniczną komunikację. Co jest jego celem ? To zwłaszcza docieranie przekazu reklamy do wyznaczonych miejsc, w dogodnym momencie z informacją, która jest dopasowana do lokalizacji wyświetlacza.

bilboardy w mieście

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
Outdoor to zazwyczaj reklama (link tu…) eksponowana w przestrzeni miejskiej i pozamiejskiej. Jest prezentowana na specjalnie do tego celu przeznaczonych nośnikach reklamowych, czyli są to billboardy, tablice reklamowe, citylighty, słupy z ogłoszeniami. Są też umieszczone na nośnikach, na przykład na wiatach przystankowych lub kioskach. Nietuzinkowe rozwiązania w tego typu reklamie to reklama ambientowa,na przykład oklejanie budynków czy reklama o wielkim formacie, przy pomocy form trójwymiarowych. Outdoor to działania reklamowe, tak zwane ATL, czyli Above The line. Są to reklamy wykonywane poprzez powszechne środki masowego przekazu. Przykłady:

reklama zewnętrzna

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

W opozycji od innych mediów, takich jak czasopisma czy telewizja, outdoor ujawnia tylko sedno reklamy. Najmodniejsze nośniki reklamy zewnętrznej, to billboardy, citylight, reklama pneumatyczna i reklama wielkoformatowa. Billboard to bardzo modna nazwa wielkich tablic, które są sreklama (zobacz serwis internetowy)e do zaprezentowana posterów reklamowych. Takie reklamy zazwyczaj możemy zauważyć przy drogach poza miastami. Zazwyczaj widziane są oświetlone, żeby zapewnić odpowiednią widoczność plakatu nocą. Zazwyczaj używane wymiary to 6×3, czyli tak zwany cityboard. Citylight to panel reklamowy o wymiarach 1,20 x 1,80 m. Taki plakat powieszony jest za szybą z tworzywa, jest również podświetlony. stosuje się go w reklamach na przystankach, na latarniach, może być także reklamą samą w sobie. Zobacz szczegóły: reklama zewnętrzna – Tesco Ełk.

Reklama pneumtayczna to reklama dmuchana. Jest bardzo bezproblemowa w montażu i prosta w przewożeniu. Lekki i skuteczny, wykorzystywany na licznych zabawach w plenerze, eksponowany przez krótki okres. Reklama wielkoformatowa jest bezpośrednio na ścianach budynków czy w okresie renowacji budynku na rusztowaniu. Zrobione z siatki winylówek, backlightu, który przepuszcza światło. Mogą być też wykonane z pełnego winylu.
Otagowany , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*